۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خبر داد؛

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام در کردستان

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام در کردستان

سنندج_رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از تشییع پیکر چهار شهید گمنام در کردستان خبر داد و گفت: این مراسم ۲۶ آذرماه همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کلوندی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: یک‌هزار یادواره شهدا سالانه در کردستان توسط بنیاد شهید، آموزش و پرورش و سپاه و مابقی ارگان‌ها و ادارات در کردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ها و یادواره‌های سالانه برگزار شده در کردستان حجم بالا دارد اما گزارش این عملکردها به درستی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به طراحی سامانه سادم اذعان کرد: عملکرد استان در برگزاری مراسم‌ها خوب است اما به لحاظ ارائه گزارش و ثبت دارای رتبه پایین هستیم و بین سایر استان‌ها دارای رتبه ۲۳ کشوری هستیم.

کلوندی بیان کرد: تعداد کاربرهای سامانه سادم ۳۲۹ مورد است که عملاً هیچ ثبتی انجام نمی‌دهند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: تشییع شهدای والا مقام گمنام همزمان با سراسر کشور در روز شهادت حضرت زهرا یعنی ۲۶ آذر ماه در سنندج هم برگزار می‌شود.

کلوندی با اشاره به اینکه یادمان شهدای گمنام نیاز به ترمیم و مراقبت و نگهداری دارد، افزود: سال گذشته تعداد ۸ پیکر شهید گمنام به کردستان تحویل و شهدا در ۸ نقطه به خاک سپرده شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه امسال هم با توجه به اهمیت موضوع تشییع پیکر پاک شهدا افزود: شهدای گمنام در نزد خداوند خوشنام هستند آنها در غربت به شهادت رسیده و به صورت گمنام و غریب هم دفن می‌شوند.

۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع می‌شوند

وی گفت: امسال تعداد ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع می‌شوند، و این واقعه بازگشت پیکر شهدا فصل جدید دلدادگی بین مردم و شهدا است.

کلوندی با اذعان به اینکه تأثیرات فرهنگی ماندگار هم تشییع شهدا دارد و افتخاری است که نصیب ما شده است.

رئیس بنیاد شهید و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: هدف پاسداشت شأن شهدا است و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس با استقبال گرم توسط مردم و برگزاری مراسم و استقرار یادمان مناسب برای شهدای گمنام ارزشمند است.

کلوندی اذعان کرد: سیاست‌های ما بر گستردگی حضور مردمی است چرا که حضور وحدت جامعه را افزایش می‌دهد و مراسم‌هایی که در حاشیه این اتفاق برگزار می‌شود دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: پیکر یکی از شهدا در مقر ستاد سپاه بیت‌المقدس انجام و در مهدیه هم شبی با شهدا داریم و سه شهید دیگر در قروه روستای قلعه پارک لاله بیجار و کارخانه سیمان دهگلان به خاک سپرده می‌شوند که لازم است هیأت امنای برای نگهداری از یادمان آنها تشکیل شود.

کد خبر 5953247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha